:: LOVE STORY ::

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers Daisypath Wedding tickers

:: I LURVE THEM ::

Thursday, September 10, 2009

..:: MENCARI LAILATUL QADAR ::..


salam,
LAILATUL QADAR,

namanya indah ....malam yang terindah dari seribu bulan, Malam Lailatul Qadar adalah malam yang sejahtera dan selamat dari segala kejahatan dari awal malam sehinggalah terbit fajar. Memberi erti kebaikan menyelubungi sepanjang malam Lailatul Qadar.

Tentulah hampa bagi sesiapa yang lalai yang tidak menanti kehadiran malam yang indah ini, antara tanda-tanda malam lailatul qadar ialah:


  1. 10 malam terakhir ramadhan, Ada yang mengatakan pada malam-malam ganjil,
  2. Cuaca pada malam itu tidak sejuk dan tidak panas, dan terbitnaya matahari seperti biasa akan tetapi memancarkan cahaya redup(tidak bersinar seperti biasa).
  3. Malam yang mana langitnya bersih dari awan-awan dan bintang-bintang jelas kelihatan.
  4. Melihat segala sesuatu yang ada di bumi ini tertunduk dan sujud kepada ALLAH.
bertanyalah pada diri kita malam ini:

apakah akan aku bertemu lagi dengan ramadhan ini?
adakah sudah aku penuhi ramadhan ini dengan ibadah?
adakah amalan aku ini akan diterima ALLAH SWT?
apakah malam-malam ramadhan telah ku hiaskan dengan gelak tawa atau tangisan taubat?
adakah di ramadhan ini telah aku lagukan dengan alunan Quran, zikir, selawat?
akhirnya marilah bersama-sam kita berdoa moga-moga ALLAH SWT menerima segala ibadat kita......AMIN
setiap kali tiba ramadhan hati aku terasa sebak teringat kisah lalu, tapi ape pun hidup perlu diteruskan.....cuma aku bermohon pada YANG ESA agar dia ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...amin..

..:: BERIKAN AKU CAHAYA ::..

No comments: